Sunday, September 23, 2007

Hel-looks

Jeg har hört at Tokyos teenagere skulle väre fuldständig tabt bag en säk neonfarvet pangtöj. Helsinki har lidt af det samme.
I Kammpi, der er det store indköbscenter i mit kvarter, stödte jeg på ti goth-lolitaer (se billedet). De ser ud som en punket udgave af marie-antoinette, og kommer alle gående med deres små paraplyer og superhöje sko. Man ved ikke rigtig hvad man skal sige eller mene, men det er virkelig gennemfört, og en almindelig dansk tös med stretch-bukser og mavetröje blegner fuldständig.
Fyrene er også rigtig godt med. Hvor danskerne dyrker vega-nakke og bedhead attituden, svenskerne dyrker pandelokkerne og det tilbageslikkede hår, så har finnerne opfundet troldehåret! Det skal väre stort - tänk Europe og Joey Tempest - og så kan du enten gennemföre 80'er hyldesten eller du kan forme det som et skib. Alt er muligt, og forbruget af hårspray er så höjt, at ozonlaget lider over hver enkelt finsk isse.
De to billeder har jeg hentet fra http://www.hel-looks.com/
tjek det, så ved du hvad jeg taler om!

No comments: