Wednesday, December 5, 2007

stasi vs. udstoppede fugle

December har indtil videre været lidt skuffende. Her er 5 grader og ingen sne. Jeg er i en af de højest beliggende hovedstæder i verden, her er mørkt klokken 15-9 men der kommer ingen sne. Så jeg venter utålmodigt på at havet skal fryse til is...

I mellemtiden har jeg haft Mads (højre) og Rasmus (venstre) fra København på besøg, hvilket var virkelig fedt. Billedet er taget i lejligheden ved spisebordet og det vågne øje vil se hovedet på en udstoppet fugl. Min lejlighed er funktionelt, varmt, og badeværelset er skønt. Men det var samtidig også lidt nedtrykkende.

En lampe i loftet udsender helt særlige lysbølger, der er rigtig ubehagelige. Jeg kalder den stasi-lampen. For at modvirke stasi-lampen, købte jeg hurtigt dens modstykke: en firarmet kæmpelampe med udstoppede fugle. Jeg kalder fuglene Eino og Aino, og lampens bløde orange lys fjerner helt fornemmelsen af rummets firkantede grå vægge. Dejligt :) Måske har halvandet år i Dansk Arkitektur Center alligevel haft en æstetisk effekt på mig...

No comments: